گوشی شیائومی بخریم یا نه ؟

چند سالی می شود که برند گوشی شیائومی (Xiaomi) در بازار ایران محبوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شیائومی یک شرکت الکترونیکی چینی است که در سال 2010 توسط مدیرعامل سابق Kingsoft Lei Jun تأسیس و پایه گذاری شد

طبیعتاً هر کمپانی در تولید و عرضه محصولاتش با شاخص ها و معایبی رو به رو است که مسلماً این برند چینی نیز از آن مستثنی نیست. شیائومی امروزه به‌ عنوان چهارمین برند بزرگ تلفن ‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و با فروش تقریبیه  120 میلیون گوشی هوشمند در سال 2017 بر صنعت گوشی ‌های هوشمند تسلط یافته و جایگاه خود را تثبیت کرده است.

اما معایب و مزایا این برند چینی چیست ؟

مزایا گوشی های شیائومی :

قیمت مناسب :

اولین و مهم ترین مزایای گوشی های شیائومی قیمت مناسب ان ها نسبت به سخت افزار گوشی است . امروزه یکی از دغدغه های کاربران در هنگام خرید ، قیمت است که با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت شیائومی یکی از به صرفه ترین گزینه ها برای کاربران خواهد بود با توجه به مشکلات اقتصادی همه دنبال گوشی اقتصادی و به صرفه هستند به طوری که با پرداخت هزینه کمتر از امکانات ویژه استفاده کنند .که شیائومی بهترین گزینه است

توزیع محصولات شیائومی به کشورهای هدف شبکه گسترده ای وجود دارد که کار فروش را انجام می‌دهند. بنابراین نقش واسطه برای رسیدن محصول به دست مشتری حذف شده و به همین دلیل گوشی های شیائومی با قیمت اصلی خود به فروش می رسد.

طراحی جذاب و متفاوت شیائومی :

بی شک Xiaomi یکی از زیباترین گوشی های تلفن همراه در سراسر جهان را تولید می کند. ساختار و بدنه ظریف، فریم و صفحه نمایش زیبا، از گوشی های این برند، یک محصول لوکس و جذاب را به وجود آورده است.

علاوه بر فریم باریک و ظریفی که دارند بسیار سبک و خوش دست نیز هستند که جا به جایی را برای کاربران راحت‌تر می کند.

سیستم عمل MIUI :

تلفن‌های شیائومی دارای سیستم‌عامل MIUI هستند که استفاده از آن بسیار سریع و روان است.

البته که رابط کاربری کاملا به سلیقه هر فرد بستگی دارد اما گوشی شیائومی دارای رابط کاربری یا سیستم عامل MIUI هستند که استفاده از آن بسیار سریع و روان است.

عمر و ظرفیت باطری :

همانطور که می دانید باتری از مهم ترین قطعات سخت افزاری یک گوشی به حساب می آید که به نوعی با عملکرد دستگاه ارتباط مستقیم دارد. با توجه به این اصل می توان به صراحت گفت، شیائومی از قدرتمند ترین باتری ها برای دوام شارژ محصولات خود استفاده کرده است. باتری گوشی های شیائومی یکی از مزیت های اصلی آن است. به طوری که به سرعت و با قابلیت فست شارژ باتری دستگاه شارژ می شود و به سادگی خالی نمی شود. شما می‌توانید تا ساعت ها با گوشی خود، کار کنید.

دوربین فوق حرفه ای :

یکی از نقاط اوج Xiaomi در طراحی گوشی های موبایل تعبیه کردن دوربین های با کیفیت است که می توان به جرأت سری خاصی از محصولات این کمپانی را برای ثبت بهترین و حرفه ای ترین عکس ها تایید کرد

در دوربین اصلی، دو دوربین با سنسورهای 12 مگا پیکسلی تعبیه شده است و باعث شده تا عکس های باکیفیت و جذابی را تهیه کنید.

معایب گوشی های شیائومی :

داغ شدن بیش از حد گوشی :

بزرگترین مشکل گوشی های شیائومی داغ شدن بیش از حد این گوشی ها است

بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که تلفن‌هایشان هنگام کارهای سنگین مانند بازی بیش‌ازحد گرم می‌شود.

اپدیت گوشی :

شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، و مشکل این است که بسیار دیر به دیر بروز رسانی شده و زمانی مشخصی برای عرضه آپدیت جدید وجود ندارد. محیط کاربری آن سنگین بوده رابط کاربری MIUI نقض هایی دارد که برای کابران خوشایند نیست.

کمیاب بودن لوازم جانبی :

معمولاً لوازم جانبی همچون هندزفری، قاب گوشی و … به دلیل برخی مسائل تحریم و یا گران بودن و یا کاهش قیمت پایانی محصول آن داخل جعبه به مشتری عرضه نمی‌شود. همچنین از آنجایی که این قطعات به سختی به ایران وارد می‌شود، با مشکل کمبود لوازم و قطعات جانبی این گوشی ها در کشور روبرو هستیم.

کیفیت ضعیف بدنه :

جنس ساختار بدنه این گوشی نسبت به سایر رقبا بسیار ضعیف‌تر است و اصلاً قابل‌قبول نیست! به ظوری که با کوچک ترین ضربه ای حالت اول خود خارج میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا مقایسه