بررسی دقیق دوربین آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس 

شاید بتوان یکی از جذابترین ویژگی های پرچمدران 2021 آیفون را دوربین های قدرتمند با ویژگی های جدید دانست.

یکی ازقسمت هایی که هر ساله اپل به آن اهمیت داده و کیفیت آن را ارتقاع داده است دوربین قدرتمند این گوشی است

در ادامه به بررسی دقیق دوربین های 13 پرو و پرو مکس میپردازیم .

ماژول دوربین اصلی دارای سنسور بزرگتر و دیافراگم سریع تر نسبت به مدل های 2020 است . همچنین از IOS تغییر سنسور استفاده می کند که سال گذشته فقط منحصر به نسخه پرومکس بود اندازه لنز اولتراواید نسبت به سری 2020 تغییری نکرده و فقط دیافراگم آن سریع تر شده است.

دوربین پشت آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس از سه سنسور تشکیل شده است که به ترتیب شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به سنسور مجهز به لرزشگیر یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری می باشد و دوربین سلفی این گوشی های نیز 12 مگاپیکسلی است که این امکان را فراهم کرده است تا عکس های با کیفیتی به ثبت برسانید

کیفیت ویدیو های که ب این دوربین گرفته شده است بسیار شگفت انگیز بوده است . مخصوصا بد دلیل استابلایزر قوی که در دوربین های این گوشی است مقدار لرزش در ویدیو های شما بسیار پایین می آید به طوریکه یه هیچ وجه متوجه لرزش در ویدیو خود نمی شوید

یکی از ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس، امکان تنظیم پروفایل‌های رنگی یا به گفته اپل Photographic Styles است. به‌لطف این ویژگی، می‌توانید مقدار کنتراست و غلظت یا دمای رنگ را به دلخواه تنظیم کنید،

ویزگی های جذاب دوربین های 13 پرو و 13 پرو مکس

ماکرو :

حالت ماکرو، از دیگر امکانات بسیار جالب دوربین آیفون 13 پرو، که به شما این امکان را می­‌دهد تا بتوانید از طریق دوربین فوق عریض گوشی، اقدام به ثبت عکس‌­ها و فیلم­‌های ماکرو نمایید. با فعال کردن حالت ماکرو، شما می‌توانید از سوژه‌هایی که در فاصله 2 سانتی متری از لنز دوربین گوشی شما قرار گرفته‌­اند به صورت دقیق عکس یا فیلم بگیرید. شما با این قابلیت می‌توانید عکس­‌های بسیار زیبایی از گل‌ها، حشرات و تقریباً هر چیزی که در فاصله بسیار نزدیکی از لنز دوربین شما قرار گرفته، به ثبت برسانید. (آموزش فعال کردن حالت ماکرو در دوربین 13 پرومکس)

عکاسی سینمایی :

یکی از جالب‌­ترین امکانات دوربین آیفون 13 پرو، حالت سینمایی است که از یک تراشه A15 Bionic و الگوریتم­‌های محاسباتی پیشرفته برای ایجاد چنین قابلیتی استفاده شده است. شما به کمک این حالت می­‌توانید جلوه­‌هایی از عمق میدان را به ویدیوهای خود اضافه نمایید؛ به عنوان مثال با این حالت این امکان وجود دارد تا تغییرات فوکوس زمانی که چندین سوژه در کادر دوربین وجود دارد، به صورت خودکار مدیریت شود. حالت سینمایی به حدی دوربین این گوشی را هوشمند کرده که اگر در زمان ثبت فیلم فرد­ اول سر خود را به سمت فرد دوم برگرداند، فوکوس دوربین از روی سوژه اول به سوژه دوم تغییر می­‌کند.

در واقع هدف از این حالت ثبت ویدیوهای فراگیر و پویاتر با دوربین آیفون 13 پرو است.

فیلمبرداری سینماتیک :

شما به راحتی می­‌توانید از این حالت در زمان فیلمبرداری با آیفون 13 پرو استفاده کنید؛ برای استفاده از این حالت تنها کافی است تا روی آیکون دوربین ضربه بزنید، سپس از منو سه نقطه در سمت چپ صفحه نمایش در بخش حالت سینمایی (Cinematic) روی دکمه ضبط ویدئو ضربه بزنید.

انتقال سریع عکس برداری بهه فیلمبرداری

به احتمال زیاد برای شما نیز چنین حالتی رخ داده است که در یک زمان کوتاه در حال عکس گرفتن از یک سوژه می‌­باشید، اتفاقی رخ داده که می‌­خواهید سریع از آن فیلم بگیرید. اپل برای حل چنین مشکلی قابلیتی را در آیفون 13 در نظر گرفته که با گرفتن دکمه شاتر یا دکمه صدا، به سرعت می‌­توانید از حالت گرفتن عکس به حالت ضبط ویدئو تغییر وضعیت دهید؛ در این صورت تا زمانی که دکمه شاتر را نگه دارید، می‌­توانید از سوژه خود فیلم بگیرید. حتی این امکان وجود دارد تا با کشیدن دکمه شاتر روی صفحه، دوربین را در حالت فیلمبرداری قفل نمایید.

در یک نتیجه‌گیری نهایی، دوربین‌های آیفون 13 پرو و پرومکس قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی دارند که به شما کمک می‌کند تا تجربه به یاد ماندنی در زمان گرفتن عکس یا فیلم با آن‌ها تجربه کنید. اگر چه مدل­‌های آیفون پرومکس همواره برتری­‌هایی نسبت به مدل آیفون پرو دارند، اما شاید اگر شما توجه زیادی به جزئیات این دو مدل نداشته باشید و تنها مشخصات کلی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید، به احتمال زیاد تفاوت­‌های چندانی را احساس نخواهید کرد.

برای مشاهده قیمت آیفون 13 پرومکس و 13 پرو کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا مقایسه