مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی این امکان را برای خریداران فراهم میکند  که درباره محصول مورد نظر خود جستجو و مقایسه کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی ها و شرایط آن، خرید اینترنتی مطمئنی را انجام دهند.در ادامه با ما باشید تا شما را با بهترین مزایای فروشگاه های اینترنتی آشنا کنیم.

فروش اینترنتی یکی از انواع تجارت الکترونیکی می باشد که به خریداران امکان خرید مستقیم کالا و خدمات را از یک فروشنده در بستر اینترنت و با استفاده از یک مرورگر وب را می دهد.

مزایا و خوبی های  فروشگاه اینترنتی همیشه بیشتر از معایب و ایراد آن است و با توجه به  رشد سریع تکنولوژی،داشتن فروشگاه اینترنتی و خرید فروشگاه اینترنتی مناسب امروزه به یکی از ترندهای مهم انواع صنایع تبدیل شده است. فروشگاه اینترنتی فضای فیزیکی محدود فروشگاه سنتی را ندارد و می توان گستره بسیار وسیعی از محصولات را در آن به نمایش گذاشت.

لیستی از مزایای فروشگاه اینترنتی :

یکی از مهمترین ویژگی های فرشگاه اینترنتی این است که  شما می توانید در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری بنشینید و به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید . همچنین می توانید به همان آسانی که محصولات را از طریق اینترنت سفارش می دهید، می توانید درخواست خرید محصولات خود را لغو کنید.

دلایل رضایت خریداران از انجام خرید اینترنتی بسیارند، به طور مثال :

  1. امکان پرداخت در محل
  2. صرفه جویی در زمان
  3. امکان جستجو و مقایسه قبل از خرید
  4.  تخفیف های مناسب
  5. تنوع بسیار زیاد
  6. راحتی انجام خرید

قابلیت امکان مقایسه

از مزایای فروشگاه های اینترنتی می تواند به گستره بودن از تنوع و قیمت گذاری ها اشاره کرد تا بتوان مشتریان با گستره سلیقه و نیازمندی های متفاوت و بیشتری را جذب کرد.

شما می توانید قبل از خرید، گزینه هایی که مدنظرتان هست را بصورت اینترنتی با هم مقایسه کنید. برخی از فروشگاه های اینترنتی، قابلیت امکان مقایسه بین محصولات مختلف و مشاهده نظرات کاربران درباره محصولات خریداری شده را ارائه می دهند تا مشتریان برای انجام خرید خود، تصمیمات بهتری بتوانند بگیرند.

دسترسی ۲۴ ساعته به محصولات و خدمات

خیلی از نهاد ها، فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل نوع خدماتی که ارائه می کنند به صورت ۲۴ ساعته در حال کار هستند ، این کار برای خیلی از کسب‌ و‌کارهای دیگر غیرممکن است، البته بدون اینترنت غیرممکن است! به طوری که طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است و مشتریان این فروشگاه ها می توانند هر زمانی از شبانه‌ روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند.

صرفه جویی در زمان

دیگر نیازی نیست که مشتریان برای انجام خرید در صف منتظر بمانند تا هزینه محصولات خریداری شده را بپردازند. مشتریان می توانند در هر مکانی که قابل اتصال به اینترنت باشد، خرید اینترنتی خود را انجام دهند و دیگر نیازی به هدر دادن وقت برای رسیدن به مکان فیزیکی فروشگاه ها نیست. همچنین وضعیت محصولات خریداری شده مثل وضعیت سفارش، تحویل و در حال ارسال را از طریق فروشگاه اینترنتی پیگیری کنند.

دسترسی همیشگی

هر فروشگاه اینترنتی، در ۳۶۵ روز سال، ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد. بنابراین مشتریان می توانند هر زمانی که راحت‌تر هستند، خرید اینترنتی خود را انجام دهند.

صرفه جویی در هزینه

مدیران کسب و کار برای جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه اینترنتی خود، کمپین و جشنواره های مختلفی را برگزار می کنند و تخفیف های چشم گیری ارایه می دهند. گاهی اوقات برخی از محصولات از نظر تعداد باقی مانده و هزینه نگهداری برای کسب و کار، دردسرساز می شوند لذا مدیران کسب و کار برای خرید بیشتر محصولات دردسرساز تخفیف می دهند تا مشتریان برای خرید این نوع محصولات ترغیب شوند.

سهولت خرید یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی می باشد. اما کاربرانی هم هستند که تنها برای کسب اطلاعات بیشتر از اینترنت استفاده می کنند و تاکنون خرید اینترنتی انجام نداده اند. برخی هم هراس این را دارند که ممکن است همانطور که به اینترنت اعتیاد پیدا کرده اند، به خرید اینترنتی هم اعتیاد پیدا کنند.

ارائه یک تصویر بهتر از سازمان

ارائه یک تصویر بهتر از سازمان، دلیل بسیار مهم و واضحی است که می‌تواند برای طراحی سایت فروشگاهی و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. با داشتن وب‌ سایت یا هر نوع حضور اینترنتی، مخاطبین متوجه می شوند کار شما جدی است. امروزه، حضور در اینترنت امر مهمی است که همه شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی را وادار به این امر می کند.

معایب استفاده از فروشگاه اینترنتی

علاوه بر مزایا، معایبی نیز وجود دارد. با وجود موفقیت هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد هنوز هم وجود یکسری معایب موجب شکایت افرد می شود. این معایب عبارتند از:

عدم امکان بررسی کالا از نزدیک:

 یکی از مشکلاتی که در خرید اینترنتی افراد با آن مواجه هستند، عدم بررسی کالا از نزدیک است. در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می شود که این موجب بروز مشکل برای خریداران آنلاین می شود.

موانع امنیتی

عدم امنیت لازم برای انجام مبادلات از جمله مهم ترین نگرانی های مشتریان است و باعث می شود که بسیاری از افراد به فروشگاه های اینترنتی اعتماد نکنند

کاهش رضایت در لحظه

 برخلاف خرید در دنیای واقعی، کاربر بعد از خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه اینترنتی قادر به استفاده بلافاصله از محصول که موجب ایجاد رضایت بیشتر می شود، نخواهد بود. در خرید آنلاین، مشتری باید مدتی برای دریافت محصول درب منزل خود صبر کند.

موانع فناوری

سرعت پایین اینترنت و کندی در لود شدن صفحات سایت ها و وجود مشکل برای ثبت نام در سایت و باز کردن حساب خرید در آنها از عوامل عمده نارضایتی مشتریان از سایت های فروش اینترنتی است.

کلام اخر :

موبوفست با 5 سال سابقه فروش انلاین و افلاین اماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است

به همین منظور برای راحتی و جلب اطمینان شما راهکار هایی در نظر داریم تا شما به ما اطمینان کنید . :

1/ در صورت مورد پسند نبودن کالا امکان مرجوع کردن تا 48 ساعت  

2/ ارسال محصول مورد نظر شما در کمتر از 4 ساعت (مخصوص تهران )

3/ امکان پرداخت حضوری هنگام تحویل کالا

4/ضمانت اصالت کالا

حال نوبت شماست. تجربه خرید خودتون از موبوفست را به اشتراک بزارید …

  1. مستر زنبیل -

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون
    ادامه بدین
    کلیک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا مقایسه