بررسی سامسونگ A13

امروز قصد داریم به نقد و بررسی تخصصی گوشی Galaxy A13 بپردازیم و مزایا و معایب این مدل رو به شما معرفی کنیم. قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی A13 رو دارید؟ پس تا اخر مقاله بررسی با موبوفست همراه باشید.

در شرایطی که شیائومی بخش زیادی از بازار را از آن خود کرده، سامسونگ تلاش دارد تا با اضافه کردن امکانات فنی مختلف به گوشی های رده پایین و میان رده خود، توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

پس اول از همه بریم مشخصات فنی galaxy A13 رو مشاهده کنیم تا بعد نقد و بررسیشو انجام بدیم .

طراحی

Galaxy A13 مثل تمام گوشی‌های اقتصادی، بدنه‌ی تمام پلاستیکی دارد. در طراحی Galalxy A13 فریم و پنل پشت یکپارچه هستند که علاوه‌بر هماهنگی بصری، حس جالبی را هم در دست منتقل می‌کند. A13 در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و گلبهی راهی بازار شده است. بدنه و فریم براق باعث می‌شود اثر انگشت و جای چربی دست به شکل واضحی روی گوشی بنشیند، به‌خصوص اگر مدل مشکی (خاکستری) را خریداری کنید. خوشبختانه باوجود براق‌بودن بدنه، A13 چندان از دست سُر نمی‌خورد.

Galalxy A13 ابعادی برابر 165*76*165 میلی‌متر دارد که آن را اندکی از نسل قبل بزرگ‌تر می‌کند، اما نه در حدی که تفاوت زیادی احساس کنیم. وزن Galalxy A13 حدودا 195 گرم است.

در بخش پایین فریم، تک اسپیکر گلکسی A13 در کنار درگاه Type-C، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر مکالمه به چشم می‌خورند. درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه در قسمت سمت چپ گوشی قرار دارد که علاوه‌بر دو سیم‌کارت نانو، درگاه اختصاصی برای حافظه‌ی میکرواس‌دی را نیز دراختیار قرار می‌دهد. سمت راست گوشی دکمه‌های کنترل صدا و دکمه‌ی پاور قابل مشاهده است ؛ حسگر اثرانگشت هم با دکمه‌ی پاور یکی هستندو عملکرد سریع و دقیقی را ارائه می‌دهد.

نمایشگر

GALAXY A13 یه صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 720p داره که به نسبت اندازه نمایشگر بزرگی که داره، رزولوشن کمی داره.

این یه پنل LCD هست که توی رنج قیمت 300 دلار رایجه و در مقایسه با نمایشگرهای OLED که توی گوشی‌های میان رده مثل گلکسی A52 5G میبینید، بازهم خوب به نظر میرسه.

نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی داره که باعث میشه اسکرول و انیمیشن‌ها کمی نرم‌تر از 60 هرتز استاندارد به نظر برسن. اما به طور کلی، وضوح متوسط و کنتراست پایین به این معنیه که صفحه نمایش یکی از مزایای گلکسی A13 5G نیست.

پردازنده

 تراشه مدیاتک 700 و رم 4 گیگابایتی از مزایای این مدل محسوب میشه. تراشه مدیاتک 700 توی گوشی ارزان قیمتی مثل گلکسی A13، باعث میشه تا وظایف روزانه به خوبی انجام بشن و کاربر خیلی سریع بین برنامه ها و صفحات جابجا بشه.

توی کار با گوشی وقتی کارهای بیشتری همزمان انجام میدادم، گوشی کمی گیر داشت مثل زوم کردن یا جابجایی روی نقشه.

باطری

سامسونگ از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی A13 استفاده کرده است. اگرچه تراشه اگزینوس 850 از نظر قدرت پردازشی آنچنان مطرح نیست؛ اما به لطف لیتوگرافی ۸ نانومتری مصرف انرژی نسبتا کمی دارد.

شما می تونید با یک بار شارژ تا ۱۶ ساعت به صورت آفلاین ویدیو تماشا کنید یا تا ۱۶ ساعت به وبگردی بپردازید. همچنین این باطری می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۳۸ ساعت و ۲۰ دقیقه تماس صوتی را فراهم کند. اگر هم باتری تمام شد، می‌توانید گوشی را با حداکثر سرعت ۱۵ وات شارژ کنید.

دوربین

این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 روی آن حضور دارد و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز را ارائه می‌کند. در واقع این دوربین کاملاً مشابه دوربین به کار رفته روی گوشی A23 است، با این تفاوت که لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه نمی‌کند.

در کنار آن شاهد حضور یک دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که می‌تواند عکس‌هایی فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای بگیرد. در کنار آن‌ها نیز دو دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق برای کمک به ثبت عکس‌های پرتره با پس زمینه تار حضور دارد که گشودگی دیافراگم هر دو آن‌ها f/2.4 است. شما با این دوربین می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن 1080p ضبط کنید.

سامسونگ در جلوی این گوشی هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار داده است

جمع بندی

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی برای انجام امور روزمره خود، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی و کمی هم بازی کردن هستید ولی بودجه زیادی ندارید، می‌توانید روی خرید گوشی A13 سامسونگ حساب کنید.

این یک گوشی ارزان با چیپست ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰ است که اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده و با نمایشگر بزرگ و فول اچ‌دی خود، گزینه‌ای جذاب برای تماشای فیلم و سریال است. در پشت قاب این گوشی دوربین چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی حضور دارد، یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در زیر آن تعبیه شده و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD را ارائه می‌کند. اگر هم شارژدهی گوشی برایتان مهم است، گوشی ای ۱۳ سامسونگ با یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا ۲ روز شارژدهی داشته باشد.

مشاهده قیمت galaxy A13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا مقایسه