آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم در سامانه همتا

با اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل کاربران موظف هستند تا در حین فروش گوشی خود به یک شخص دیگر، مالکیت آن را هم انتقال دهند تا گوشی مورد نظر با سیم کارت جدید خریدار فعال شده و قابل استفاده باشد.

انتقال مالکیت گوشی دست دوم با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

برای انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم، ابتدا لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کنید

در مرحله بعد عدد ۳ را  «انتقال مالکیت» انتخاب نمایید.

در این مرحله، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ تلفن‌های همراه تحت مالکیت سیم‌کارت را به شما نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه تلفن همراهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید، وارد و ارسال کنید. درصورتیکه هیچ شناسه ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» را وارد و ارسال کنید و سپس در مرحله بعد شناسه ۱۵ رقمی IMEI تلفن همراهی که قصد فروش آن را دارید بدون هرگونه علامت اضافی وارد کنید.

در این مرحله لازم است تا شماره سیم‌کارتی که قصد دارید مالکیت تلفن همراه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره تلفن فرد خریدار) را وارد نمایید..

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا انجام پروسه انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را تایید کنید. بدین منظور کد IMEI گوشی و شماره سیم کارتی که قرار است مالکیت به آن انتقال داده شود نمایش داده خواهد شد و از شما خواسته می‌شود برای تایید این پروسه یک عدد مثل 1 را وارد و ارسال کنید.

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می شود که نشان دهنده ارسال کد فعال‌سازی از طریق پیامک به شماره سیم‌کارت فرد خریدار است.

دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی حتماً باید با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعال‌سازی، شناسه IMEI تلفن همراه خریداری شده و شماره سیم‌کارت خود، از طریق فرآیند فعال‌سازی تلفن همراه خریداری شده را برای شماره سیم‌کارت خود فعال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا مقایسه